Advies nodig?
(0523) 680 569

Vragen?

Op deze pagina hebben wij de antwoorden geformuleerd op de meest gestelde vragen van onze klanten. Staat uw vraag er niet bij? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag verder.

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik een artikel lenen?

De kleinere artikelen kunnen worden afgehaald in onze winkel. Neemt u bij een bezoek aan Zorgpunt altijd een geldig legitimatiebewijs en uw zorgverzekeringspas mee. Als u voor iemand anders hulpmiddelen haalt, dient u ook zijn/haar legitimatiebewijs en de zorgverzekeringspas te tonen. Zonder deze bewijzen kunnen we helaas niets meegeven

Kom ik in aanmerking voor een uitleenartikel?

Elke Nederlander komt in aanmerking voor het gratis lenen van verpleegartikelen. Voor sommige artikelen zoals bedden, anti-decubitusmaterialen is wel een indicatie van een arts of verpleegkundige noodzakelijk.

De eerste uitleentermijn is bijna verstreken en ik heb de hulpmiddelen langer nodig?

Wanneer u na de eerste uitleentermijn, dat wil zeggen de eerste 3 maanden, het artikel langer nodig heeft, kunt eenmalig verlenging van maximaal 3 maanden aanvragen. Na 6 maanden is het niet meer mogelijk om de hulpmiddelen langer te lenen. Mocht u het artikel toch langer in  bezit willen hebben, betaald u hiervoor een weekprijs.  Deze prijs verschilt per artikel.

Klopt het dat loophulpmiddelen zoals krukken en rollators niet langer geleend kunnen worden?

Ja dat klopt. De loophulpmiddelen zijn uit het basispakket gehaald. Vanaf 1 januari 2013 zitten eenvoudige loophulpmiddelen zoals rollators, krukken, looprekken en wandelstok 4-poot niet meer in het basispakket van de Zorgverzekeringwet. Dat houdt in dat u deze loophulpmiddelen alleen kunt huren of kopen in de winkel. Voor de verhuur en verkoop van loophulpmiddelen kunt u, ongeacht uw zorgverzekering, bij ons in de winkel terecht. Mocht u de hulpmiddelen niet zelf kunnen betalen, dan komt u wellicht in aanmerking voor bijzondere bijstand. Hiervoor dient u contact op te nemen met uw gemeente.

Kan ik ook artikelen huren?

Ja dat kan. De loophulpmiddelen zijn uit het basispakket gehaald. Vanaf 1 januari 2013 zitten eenvoudige loophulpmiddelen zoals rollators, krukken, looprekken en wandelstok 4-poot niet meer in het basispakket van de Zorgverzekeringwet. Dat houdt in dat u deze loophulpmiddelen alleen kunt huren of kopen in de winkel. Voor de verhuur en verkoop van loophulpmiddelen kunt u, ongeacht uw zorgverzekering, bij ons in de winkel terecht.

Hoe legitimeer ik mij in de winkel?

Om een gehuurd artikel op te halen in onze winkel, heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig en uw verzekeringspas.

Betaal ik de huurprijs per dag, per week of per maand?

De huurprijs is de prijs per dag of per week!

Hoelang kan ik een artikel huren?

Er is geen maximaal termijn voor het huren van artikelen. U kunt een artikel huren zolang als u wilt.

Welke hulpmiddelen kan ik bij het Zorgpunt lenen of huren?

 

  • Badplank 69cm of 74cm
  • Bed papegaai
  • Bedrugsteun
  • Bedleestafel
  • Bedverhogers
  • Borstkolf Medela Symphony (huur artikel)
  • Daglichtlamp (huurartikel)
  • Dekenbogen
  • Douche (toilet)stoel
  • Douche (toilet)stoel rijdend
  • Douchekruk
  • Douchestoel
  • Draaischijf
  • Drempelhulp
  • Duw rolstoel (enkel te duwen, kleine wielen)
  • Gipssteun/beenlade (voor rolstoel) links of rechts.
  • Glijlaken / rollaken
  • Handbewogen (kinder) rolstoel
  • Infuusstandaard
  • Krukken kind (huurartikel)
  • Krukken volwassenen (huurartikel)
  • Looprek (vast of inklapbaar) (huurartikel)
  • Luchtring
  • Okselkrukken (huurartikel)
  • Onderarmschaalkruk (huurartikel)
  • Ondersteek buik
  • Ondersteek slof
  • Overtoilet
  • Rollator 3 of 4 wiel (huurartikel)
  • Rollator onderarmschaal (huurartikel)
  • Rollslide
  • Rolstoel groot wiel.
  • Scootmobiel (huurartikel)
  • Sta-op stoel (huurartikel)
  • Teletrimmer (huurartikel)
  • Toiletstoel
  • Toiletverhoger 6 of 10cm
  • Trippel / arthrodesestoel
  • Wandelstok 4-poot (huurartikel)

Wat overwegen bij het kopen van een nieuwe mobiele telefoon?

Met zo een groot aanbod aan mobiele telefoons, uiteenlopend van zeer eenvoudig tot verbluffend geavanceerd, lijkt kiezen een bijna onmogelijke opgave.

Hier zijn enkele dingen waaraan u kunt denken bij het zoeken naar een nieuwe mobiele telefoon die bij u past.

Doel
Begin met uw reden om een mobiele telefoon te kopen. Dient de mobiele telefoon…

  • alleen om te bellen?
  • ook om te sms’en en te mms’en?
  • om foto’s te maken?
  • om te e-mailen en te internetten?

Vorige ervaring
Als u eerder een mobiele telefoon hebt gehad, denk er dan aan wat u er leuk en niet leuk aan vond:

  • Leek hij te breekbaar of moest hij steeds worden opgeladen?
  • Was het geluid duidelijk genoeg en kon u het scherm goed lezen?
  • Drukte u vaak twee toetsen tegelijk in omdat ze te klein waren en te dicht bij elkaar stonden?

Onderdelen en functies
Bepaal welke onderdelen en functies u vaak gebruikt:

  • Wilt u wekkers of herinneringssignalen instellen?
  • Wilt u spelletjes spelen of naar de radio luisteren?
  • Als u uw gehoorapparaat gebruikt, is het misschien belangrijk om op de HAC-classificatie van de telefoon te letten; M3/T3 of hoger is het beste.

Stijl
Kies een stijl die u aantrekkelijk vindt:

  • Een staafmodel heeft de uitstraling van een klassieke mobiele telefoon.
  • Een schuifmodel of een klaptelefoon heeft een wat groter scherm en verbergt het toetsenblok om abusievelijk bellen te voorkomen.
  • Een smartphone biedt vaak een nog groter scherm voor het lezen van e-mails en voor het internet.

Budget
Het helpt de keuze te vergemakkelijken, wanneer u een prijs in gedachten heeft. Als u een beperkt budget heeft, moet u eraan denken dat er andere kosten aan de telefoon verbonden zijn naast de keuze van provider en belbundel:

  • Ga na of u andere accessoires wilt zoals een beschermend etui, een oplader, enz.
  • Bij telefoons die worden gebruikt om te e-mailen en te internetten kunnen extra kosten komen voor gegevensverkeer.